مزایای چاپ فویل در بسته بندی

مزایای چاپ فویل در بسته بندی

چاپ فویل یک روکش بازتابنده فلزی است که پتانسیل تغییر بسته های چاپ شده معمولی و زنده کردن آنها را دارد. هنگامی که از این تکنیک به روش موثر مورد استفاده قرار گیرد، نه تنها از منظر بصری باعث جذب مصرف کنندگان میشود، بلکه آنها را تشویق می کند تا با روشی منحصر به فرد با محصول شما ارتباط برقرار کنند.

در این مقاله کوتاه سعی داریم اشاره کوتاهی به مزایای بهره گیری از چاپ فویل داشته باشیم.

مطالبی که در این مقاله به آن اشاره می کنیم شامل بخش های زیر است :

⦁ مقدمه ایی کوتاه بر تاریخچه طلاکوب
⦁ جلوه ایی که چاپ فویل بر بسته بندی برند می گذارد
⦁ تاثیر چاپ فویل بر محیط زیست
⦁ تثبیت هویت برند در دنیای امروزی

تاریخچه طلاکوب

اصطلاح طلاکوب از گذشته باب شده است و اشاره دارد به تذهیب کتاب های قدیمی که برای جلوه بخشیدن به اثر بر روی جلد کتاب استفاده می شد.
داغ زنی فویل (طلاکوب) یک دستور العمل ساده از سه ماده است – گرما، فشار و فویل مناسب برای کار.
با گذشت سالها همچنان از این خاصیت طلاکوب، برای جلوه بخشیدن به بسته محصولات استفاده می شود.

 

 

جلوه چاپ فویل برای ماندگاری برند

چاپ با کیفیت بالا و طراحی متمایز می تواند خریداران شما را جذب و هیجان زده کند . در کشورهای اروپایی از این تکنیک بسیار بهره می برند، برند شیک پوشاک مردانه الهام گرفته از دهه 1930 توماس فارتینگ، بسته‌بندی کرافت مستحکم با لوگوی مهر و موم شده با فویل آبی سلطنتی. این طراحی متضاد یک راه حل بسته بندی مهیج را ایجاد کرد که برای هر جنتلمن شیک پوشی مناسب است.

مزایای فویل در بسته بندی

اگرچه طلایی و نقره‌ای رایج‌ترین رنگ‌هایی هستند که برای چاپ فویل استفاده می‌شوند، اما با پیچیدگی و انتخاب مطمئن برای فویل زنی، طیف گسترده‌ای از رنگدانه‌های دیگر در دسترس هستند. فویل های براق با جلوه های متالیک، مرواریدی و هولوگرافیک برای بسته بندی شما در مجموعه هات فویل ایران موجود است.

اینها تنها بخشی از پوشش‌های بصری و لمسی هستند که می‌توانید برای تبدیل بسته‌بندی استاندارد خود به بسته‌بندی سفارشی که از قفسه‌ها بیرون می‌آید و به دست مشتری می‌رسد، استفاده کنید.

یکی دیگری از کاربرد های هات فویل این است که از هات فویل به دلیل حالت برجستگی که بعد از چاپ ایجاد میکند در کنار سایر تکنیک های چاپی، نام برند و لوگوی خود را در بسته بندی محصولات ماندگار کنید. همچنین می توانید انواع مختلف کاغذ مانند مقوای کرافت و یا براق و یا کج راه را آزمایش کنید تا تجربیات متفاوتی برای مشتریان ایجاد کنید.

 

مزایای فویل؛ هات و کلد فویل

Ralph & Russo برند معروف خانه مد اروپا، با این تکنیک نام خود را در بسته بندی محصولاتش جاودانه کرده است.
مجموعه بسته بندی با استفاده از کاغذ برجسته خاکستری ظریف تولید شد و با لوگوی برآمده از فویل رزگلد در نمای بیرونی مارک گذاری شد.
بهره گیری از این تکنیک در بسته بندی این برند، باعث ایجاد حس ظرافت و سلطنتی از خرید محصول به خریداران می دهد.

اینها تنها بخشی از پوشش‌های بصری و لمسی هستند که می‌توانید برای تبدیل بسته‌بندی استاندارد خود به بسته‌بندی سفارشی که از قفسه‌ها بیرون می‌آید و به دست مشتری می‌رسد، استفاده کنید.

 

تزیینات دوستدار محیط زیست:

اگر می خواهید طرح خاصی را در بسته بندی خود ایجاد کرده تا برند خود را از دیگران متمایز سازید و در عین حال خیالتان آسوده باشد که این کار تاثیر منفی بر محیط زیست نخواهد گذاشت، یکی از ایمن ترین راه ها چاپ فویل است.
چاپ فویل سریع، تمیز، سازگار با محیط زیست و به طرز شگفت آوری مقرون به صرفه است.

کاربرد فویل در بسته بندی

محصولات کاغذی تزئین شده با تکنیک مهر زنی فویل برای بازیافت مناسب هستند.

تثبیت هویت برند در دنیای امروزی

در بازار بیش از حد اشباع امروزی ، اهمیت ایجاد یک هویت برند به یاد ماندنی بسیار مهم است. به خصوص در دنیایی که تجارت الکترونیک غالب است و اولین تجربه برند شما بسته بندی است.

اولین برداشت مشتری بالقوه بسیار اهمیت دارد و بسته بندی با دقت طراحی شده با استفاده از رنگ های فویل پر جنب و جوش، مشتری را حتی قبل از دیدن محصول هیجان زده می کند. افزودن فویل یک تصمیم استراتژیک برای برندسازی شماست.

روکش فلزی و غنی نیز ارزش افزوده ای به محصول می دهد. اگرچه شما همه چیز را در مورد چاپ فویل می دانید، هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید در مورد سایر تکنیک های چاپ موثری که می توانید برای بسته بندی خود استفاده کنید، یاد بگیرید.

ما در مجموعه هات فویل علاوه بر تامین انواع فویل های مورد نیاز شما، سعی داریم شما را با انواع چاپ فویل سرد و گرم و تکنیک های به روز آشنا سازیم.

اگر این مقاله برایتان مفید بود لطفاً به آن ستاره بدهید

3/5 - (2 امتیاز)
Share on telegram
تلگرام
Share on whatsapp
واتس آپ
Share on facebook
فیس بوک
Share on linkedin
لینکدین
Share on twitter
توئیتر
Share on print
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *