چاپ فویل سرد و جذابیت در گرافیک

چاپ فویل سرد بر موارد پلاستیکی

راهنمای چاپ فویل سرد برای درخشندگی طرح های گرافیکی و جذب خریداران

 

تکنولوژی چاپ فویل سرد به دلیل بهره وری فوق العاده ای که دارد به سرعت رشد کرده است.

فویلینگ به دلیل توانایی که در انطباق با انواع چاپ دارد می تواند جلوه های بصری چشم نوازی را به بسته بندی محصولات اضافه کرده و باعث ترغیب خریدارن به انتخاب برند شما نماید که خود یکی از بزرگترین مزیت های فویلینگ می باشد.

فویل سرد برای اولین بار در دهه 1990 برای دستگاه های چاپ دوار ارائه شد و اکنون با گذشت زمان این فناوری به سرعت پیشرفت کرد و روشی سریع و مقرون به صرفه در برابر فویل زنی داغ قرار گرفت؛ این فناوری امروز با فرآیندهای چاپ از جمله فلسکو، افست، چاپ ورقی  و چاپ دیجیتال سازگار شده است.

فویل سرد برای اولین بار در دهه 1990 برای صنعت چاپ وب باریک دوار توسعه یافت. هدف ارائه یک گزینه سریع، در خط و مقرون به صرفه برای مهر زنی فویل داغ بود. این فناوری که اکنون بالغ شده است، با اکثر فرآیندهای چاپ از جمله فلکسو، ورق، افست تحت وب و دیجیتال سازگار شده است.

فویلینگ، که یا با مهر زنی گرم با کلیشه فلزی یا به صورت سرد (بدون کلیشه فلزی) انجام می شود، یک تکنیک چاپی است که طیف گسترده ای از جلوه های درخشان، متالیک و رنگی در اختیار تولیدکنندگان می گذارد که باعت تقویت گرافیکی بسته بندی شده و برای مصرف کننده جذاب می باشد.

فویلینگ سرد
خلاصه ای از پروسه فویلینگ سرد

 

فرایند فویلینگ سرد

مراحلی که باید طی شود تا فرایند چاپ فویل سرد بر روی طرح انجام گیرد شامل موارد زیر است :

  • حامل فیلم پلی استر
  • پوشش آزاد
  • پوشش رنگی
  • متالیزاسیون
  • پوشش چسبندگی

دو نوع چاپ فویل سرد وجود دارد:

  • لمینت مرطوب (ورودی با اشعه ماوراء بنفش)
  • لمینت خشک (معمولی UVتک)

فویلینگ سرد

فویلینگ سرد فرآیند استفاده از چسب قابل خشک شدن با اشعه ماوراء بنفش برای انتقال فویل های فلزی آسان به انواع زیرلایه ها است. فویل سرد ساختاری مشابه با فویل داغ دارد که از لایه‌های متفاوتی از مواد تشکیل شده است و یک پوشش آزادکننده به جای گرما به برش واکنش نشان می‌دهد. پوشش چسب به گونه ای فرموله شده است که میل به چسب UV چاپ شده روی یک بستر دارد.

مقاله پیشنهادی: کاربرد فویل در قاب عکس و کتیبه پرده

ساخت فویل سرد

  1. حامل فیلم پلی استر
  2. پوشش آزاد
  3. پوشش رنگی
  4. متالیزاسیون
  5. پوشش چسبندگی چسب

دو نوع چاپ فویل سرد وجود دارد:

  • لمینیت مرطوب (ورودی با اشعه ماوراء بنفش)
  • لمینیت خشک (تک UV معمولی)

فرآیند لمینیت مرطوب

در این فرآیند، یک چسب مخصوص فرمولاسیون UV با استفاده از یک صفحه فوتوپلیمر گران قیمت بر روی یک بستر تحت وب چاپ می شود. در مرحله بعد، یک تار فیلم فویل سرد روی چسب مرطوب لمینت می شود. سپس چسب UV از طریق فویل متالیزه پخته می شود و یک تصویر فویل ایجاد می کند. پس از آن، فیلم حامل مصرف شده جدا می شود و با تصویر فویل سرد باقی مانده روی زیرلایه باز می گردد. به طور اساسی، لایه فویل سرد متالیزه میکرون باید اجازه دهد تا انرژی پخت UV از آن عبور کند تا چسب UV ایجاد پیوند کند. فویل سرد، پس از استفاده، ضخامت بسیار نازکی دو دارد.

فویل سرد
نمونه ای از فویل سرد

فرآیند لمینیت خشک

مشابه فرآیند لمینیت مرطوب، یک چسب مخصوص فرمولاسیون UV با فرمولاسیون خاص بر روی یک بستر تحت وب با استفاده از یک صفحه فوتوپلیمر استاندارد چاپ می شود. سپس چسب UV پخته می شود و چسب را در حالت چسبنده قرار می دهد. سپس تار فیلم فویل سرد با استفاده از یک گیره فشار بالا به چسب چسبنده لمینیت می شود. این عمل به طور موثر فویل فلزی را روی تصویر لایه های پوشش داده شده با چسب منتقل می کند. سپس فیلم حامل باقیمانده جدا می شود و دوباره می پیچد و یک تصویر فویل سرد روی بستر باقی می گذارد.

ساختار فرآیند فویل سرد با مهر زنی فویل داغ متفاوت است، زیرا به تکنیک لایه برداری بستگی دارد نه گرما. بنابراین، بسترهای حساس به گرما، مانند فیلم‌های بسته‌بندی انعطاف‌پذیر، لوله‌های لمینت پلاستیکی و سایر بسترهای حساس به حرارت را می‌توان با این روش پوشش داد.

فویل سرد در پوشش دهی مناطق وسیع، خطوط ریز، گرادیان ها، هافتون ها، چاپ تعداد بالا با توانایی ارائه جلوه های خلاقانه چند رنگ نسبت به فویل گرم برتری دارد.

در مقابل، مهر زنی داغ از گرما و فشار برای فعال کردن پوشش‌های رهاسازی و چسب استفاده می‌کند تا تصویر را روی یک لایه لایه‌ای قرار دهد. این امر استفاده از آن را به بسترهای غیر حساس به حرارت محدود می کند. در این فرآیند از یک قالب برنجی حکاکی شده گران قیمت، منحصر به فرد برای یک کار، و یک پرس گرم شده استفاده می شود. این یک فرآیند کند است که بیشتر به صورت آفلاین روی گرافیک های از پیش چاپ شده استفاده می شود و محدود به متن و تصاویر آینه مانند پررنگ است.

فویل سرد به زیرلایه های سطح صاف نیاز دارد تا بهترین نتایج تصویر را با فیلم ها، کاغذهای پوشش داده شده و تخته ها در حجم بالا ایجاد کند. به طور کلی، همه فیلم ها PE) ، PP، PET، PV) عملکرد ایده آلی دارند زیرا غیر متخلخل هستند و اجازه جذب چسب UV را نمی دهند.
بسیاری از تولیدکنندگان پرس OEM اکنون واحدهای فویل سرد را یا به عنوان یک واحد کاملاً یکپارچه یا به عنوان یک واحد اضافی اختیاری در دسترس قرار می دهند. تقاضای بازار فویلینگ سرد اکنون با راه اندازی پرس های جدید برای اعمال فویل سرد و پرس های قدیمی در حال مقاوم سازی برآورده می شود. فویلینگ سرد از صفحات چاپی ارزان قیمت و سریع استفاده می کند.

مقاله پیشنهادی: تاثیر فویل در بسته بندی و فروش

ویژگی های فویل سرد:

  • فویل کردن با هولوگرام
  • سرعت اجرای بالا
  • چاپ های کوتاه یا بلند
  • امنیت ضد جعل
  • چرخش سریع
  • راه اندازی سریع
  • با طیف گسترده ای از بسترها کار می کند

پس از چاپ، فویل سرد معمولاً با پوشش‌های محافظ تزئینی UV پوشانده می‌شود که طیف وسیعی از پوشش‌ها از براقیت بالا تا مات را ارائه می‌دهد.

پوشش های UV چوب پنبه برای لمینیت مرطوب فویل سرد هولوگرافیک عبارتند از:

  • چسب انتقال Corkure-2075HG-25MET
  • روکش Corkure-1137HG-21VSMET (بدون OB)

Cork به پیشرفت فناوری پوشش سبز مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست خود با استفاده از محتوای منابع تجدیدپذیر پایدار (زیستی) ادامه می دهد.

کلدفویل

ما در مجموعه هات فویل با ارائه انواع فویل های رنگی با قابلیت چاپ به صورت سرد و گرم این بستر را برای شما فراهم کرده ایم تا با ایجاد جلوه های متالیک، بسته بندی برند خود را در قفسه های فروش در نگاه مشتریان ماندگار کنید.

 

اگر این مقاله برایتان مفید بود لطفاً به آن ستاره بدهید

امتیاز :
Share on telegram
تلگرام
Share on whatsapp
واتس آپ
Share on facebook
فیس بوک
Share on linkedin
لینکدین
Share on twitter
توئیتر
Share on print
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *