موارد استفاده از هات استامپ روی گالینگور کدامند؟

کاربرد گالینگور در هات استامپ

فویل استامپینگ

فویل استامپینگ یک روش آسان و مقرون به صرفه برای جلب نظر مصرف کنندگان است. یکی از نکات مهم که هنگام فروش کتاب اهمیت زیادی دارد، ظاهر و نوع چاپ کتاب است. به‌گونه‌ای که ظاهر متفاوت یک کتاب در مقایسه با سایر کتاب‌ها موردتوجه بیشتری قرار می‌گیرد. اگر به دنبال اجرای چنین طرحی هستید، انتخاب تکنیک فویلینگ و چاپ با استفاده از قالب‌های زیبا و طرح و رنگ‌های متنوع بهترین گزینه انتخاب است.

 

اجرای تکنیک فویل استامپینگ چگونه است؟

اپراتورهای تخصصی تیم هات فویل از قالب‌های گرم شده و انتقال طرح فویل روی سطح مورد نظر استفاده می‌کنند. در ادامه روند اجرای این تکنیک را به‌صورت کامل بررسی می‌کنیم. خدمات اصلی قابل اجرا توسط تکنیک فویل استامپینگ به اندازه 4*4 اینچ و با رنگ‌های طلایی و نقره‌ای است. با این وجود در صورت لزوم طیف رنگی گسترده دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید طبق طرح و رنگ مورد نظرتان درخواست دهید.

برای پوشاندن و فویل کردن قسمت‌های بزرگ معمولاً از جوهر با قالب‌های متناسب با اندازه دلخواه استفاده می‌شود. در برخی موارد نیز از کل سطح مورد نظر با یک لایه فویل پوشیده می‌شود که این کار سریع‌تر انجام می‌گردد. در واقع می‌توان گفت راه‌های مختلفی برای افزایش زیبایی و درخشان شدن طرح نهایی وجود دارد.

 

قیمت گذاری

به طور کلی قیمت اجرای فویل استامپینگ با استفاده از قالب‌های 4*4 اینچ مقرون به صرفه است. اما در صورتی که نیاز به اندازه‌های بزرگ‌تری دارید، هزینه آن با توجه به سفارشی شدن اندازه قالب یا طرح و رنگ‌های مورد نظر افزایش می‌یابد.

 

مقایسه طرح‌های پایه‌ای و ساده با طرح‌های پیچیده

یکی از عوامل تأثیر گذار دیگر در هزینه و قیمت گذاری پروژه‌های فویل استامپ اندازه و طرح و رنگی است که برای اجرا توسط مشتری انتخاب می‌شود. فویل استامپیک با طرح‌های پایه‌هایی معمولاً در اندازه‌های 4*4 اینچ انجام می‌شود. اما با انتخاب طرح‌های پیچیده و بزرگ‌تر می‌توان بخش‌ها و قسمت‌های بیشتری از طرح را پوشش داد. برای تعیین قیمت انجام فویل استامپ می‌تواند اندازه و طرح را به کارشناسان تیم هات فویل درخواست داده تا هزینه تخمینی به شما اعلام شود. علاوه بر این، اندازه ضخامت صفحه فویل نیز یکی از عوامل تأثیر گذار دیگر در هزینه محسوب می‌شود.

 

نکات مهم در هات استامپ

کاربرد گالینگور در هات استامپ

  • تغییر پروژه هات استامپینگ

فرایند استامپینگ در برخی موارد ممکن است در پروژه‌های مختلف به اندازه 0.2 میلی متر با یک دیگر تفاوت داشته باشد. به همین منظور برای جلوگیری از هم پوشانی شدن ظاهر یک پروژه با پروژه دیگر اشکال یا متون چاپ شده با فویل را مجدداً کپی نکنید. به جای این کار می‌توانید نسخه چاپ شده با متن یا طرح را حذف کرده و از فویل ساده دیگر استفاده کنید.

  • ترد بودن

مواد مورد استفاده فویل برای فویل استامپینگ بسیار ظریف است. به گونه ای که بسیار طریف تر از فویل آلومنیوم است. به دلیل خاصیت شکننده بودن این نوع فویل برای فونت‌های ضخیم‌تر و بزرگ‌تر بسیار مناسب است. متون و خطوطی که ضخامت آن‌ها کم تر از 1 میلی متر برای هات فویل استامپینگ مناسب نیست. چرا که پس از مدتی ممکن است پوسته پوسته یا خراشیده شود. بنابراین اگر می‌خواهید قسمت بزرگی از طرح توسط فویل پوشیده شود، فویل خود را زیر لمینت مات یا براق، مات یا ضد خش قرار دهید.

  • بافت فویل

مواد مورد استفاده برای فویل استامپینگ جامد است. به این معنی که هیچ بافتی زمان فویلینگ ایجاد نمی‌شود. اما در صورتی که طرح مورد نظر شما دارای بافت و طراحی خاصی است به‌صورت سفارشی سازی شده و با استفاده از جوهرهای خاص این کار امکان پذیر خواهد بود.

  • نقوش برجسته

در صورتی که طرح مورد نظر شما دارای قسمت‌هایی برجسته و حک شده باشد، روی آن می‌توان از لمینت دلخواه مشتری به‌صورت مات، براق، یا مات ضد خش استفاده کرد. در این صورت طرح نهایی در برابر خط و خش محفوظ می ماند. اگر از لمینت مات استفاده کنید، ممکن است فویل استمپ به اندازه کافی زیبا و براق نباشد. اما در عوض آسیبی به آن نخواهد رسید. در این روش نیز ضخامت تمام قسمت‌های فویل استامپ باید کم تر از 1 میلی متر باشد.

  • برجسته کردن

یکی از موارد استفاده دیگر فویل استامپ ایجاد نقوش برجسته و بسیار زیبا است. در حقیقت این روش ساده‌تر از سایر روش‌های فویلینگ است. چون ناحیه برجسته در مقابل بیرون زدگی یک فرورفتگی دارد، محدودیت‌های طراحی و اجرا نیز کم تر خواهد بود. علاوه بر این، در این پروژه‌ها به لایه محافظ لمینت روی فویل استامپ نیازی نیست.

 

فویل استمپینگ یا مُهرزنی با فویل چیست؟

فویل استمپینگ یا مهرزنی با فویل

 

فویل استامپ با جلد گالینگور

در نگاه اول هیچ چیز به اندازه جلد گالینگور یک کتاب زیبا که با استفاده از فویل براق جلد شده، زیبا و چشم نواز نیست. تکنیک مهر زنی روی کتاب معمولاً روی جلد جلو و در ستون کتاب آن انجام می‌شود. اما در برخی موارد نیز جلد پشتی هم مهر می‌شود. برای اجرای این تکنیک علاوه بر طیف رنگی گسترده ای که قابل ارائه است، با توجه به سلیقه و انتخاب مشتری رنگ‌های دیگری نیز موجود است. برای اطلاع از طیف رنگی و قیمت رنگ‌های مختلف می‌توانید با مشاور تیم هات فویل در تماس باشید.

 

تکنیک فویل استامپ چگونه است ؟

 

  • ابتدا یک نسخه سیاه و سفید توسط تیم هات فویل طراحی شده و برای تایید شدن در یک فایل به‌صورت PDF برای مشتری ارسال می‌شود.
  • طرح فویل می‌تواند شامل متن یا طرحی گرافیکی باشد.
  • برای اجرای هات استامپ از فایل دیجیتالی و در مرحله بعد از یک قالب مسی استفاده می‌شود.
  • جلد گالینگور مورد نظر با استفاده از این قالب مسی و با طرح انتخابی فویل هات استامپ می‌شود.
  • فرایند اجرای استامپ با فشار زیاد انجام می‌شود. به همین دلیل ممکن است مقدار کمی از فویل از روی کار پخش شود.
  • تیم هات فویل پروژه‌هایی با اندازه 20 اینچ را با هزینه مقرون به صرفه اجرا می‌کند. اما قالب‌های بزرگ‌تر با رنگ‌های متنوع‌تر هزینه بالاتری خواهد داشت.

 

برخی از قوانین هات استامپ

اجرای تکنیک فویلینگ روی متریال‌های مختلف قواعد و قوانین مختلفی دارد. برای اجرای هات استامپ و فویل روی جلد کتاب نیز قوانینی وجود دارد که به شرح زیر است:

  • اگر پهنای ستون کتاب کم تر از 3.8 اینچ باشد، باید همه قسمت‌های ستون فویل شود.
  • برای اجرا بین کلمات و لبه‌های عمودی ستون کتاب باید 1.16 اینچ فاصله باشد.
  • در قسمت جلوی کتاب تا فاصله 0.25 اینچی از لبه‌ها فویل نباید قرار داده شود.
  • از خطوط و حروف خیلی نازک و ظریف نباید استفاده شود.
  • برای جلوگیری از ترکیب شدن حروف با یک دیگر بین آن‌ها کمی فاصله باید قرار داده شود.
  • از خطوط و عناصر باید به‌صورت یکنواخت استفاده شود. برای مثال عناصر نازک و ضخیم نباید کنار هم قرار داده شود.

 

کلد فویل یا فویل سرد چیست؟

کلدفویل چیست ؟

 

اجرای تکنیک هات استامپ روی جلد کتاب چگونه است؟

فویل زدن روی جلد کتاب یکی از بهترین روش‌هایی است که در سال‌های اخیر برای درخشش و زیبایی بیشتر کتاب از آن استفاده می‌شود. در واقع مٌهر و موم کردن کتاب و نامه‌ها و … از صدها سال پیش تاکنون استفاده می‌شود. اما امروزه به دلیل درخشش زیبایی که به جلد کتاب می‌افزاید، مهر و موم کردن در کتاب‌های سنتی و قدیمی و روی کتاب‌های جدید امروز نیز مشاهده می‌شود. با این تفاوت که امروزه طرح روی کتاب‌ها خلاقانه‌تر و متناسب با موضوع کتاب طراحی می‌شود.

 

تکنیک مٌهر زنی فویل (فویل استامپینگ) چگونه انجام می‌شود؟

مٌهر زنی فویل یکی از قدیمی‌ترین روش‌های فویل کردن جلد کتاب‌های قدیمی و سنتی است که به منظور زیبایی کتاب اجرا می‌شد. اما امروزه به این روش فویل استامپ گفته می‌شود که طی آن طرح روی جلد کتاب و کارت و … به‌صورت برجسته و با طرح‌هایی زیبا طراحی و اجرا می‌گردد.

 

فویل استامپ کتاب چگونه انجام می‌شود؟

کاربرد گالینگور

اجرای تکنیک فویل استامپ ابتدا با استفاده از قالب‌های مناسب و با اندازه متناسب شروع می‌شود. برای این که طرح و اندازه مورد نظر را بتوانید روی هر قالبی اجرا کنید، بهترین انتخاب قالب‌های مسی است. این قالب‌ها دارای وزنی کم تر از سایر قالب‌های برنجی هستند و به راحتی می‌توان شکل و سایز آن‌ها را تغییر داد. زمان فویل زدن، فویل فلزی که با حرارت داغ شده روی قالب گذاشته می‌شود. سپس از طریق اعمال فشار روی قالب و سپس روی جلد کتاب طرح مورد نظر روی آن چاپ می‌شود. استفاده از گرما و فشار در این روش کمک می‌کند که فویل به‌صورت دائم روی جلد کتاب بچسبد. برای اجرای بهتر و زیباتر فویل استامپ مجموعه هات فویل از یک قالب سفارشی استفاده می‌کند. در واقع با سفارش به هات فویل می‌توانید هر طرحی که دوست دارید را برای چاپ روی کتاب انتخاب کنید. علاوه بر این، می‌توانید تعداد نا محدودی فونت، تصویر، طرح گرافیکی را مشاهده و انتخاب کنید. این کار به هر نویسنده امکان انتخاب طرح تصویر و فونت دلخواه را می‌دهد. در واقع می‌توانید در لحظه و بدون اتلاف وقت نتیجه نهایی طرحی یا فونتی که قرار است روی کتاب فویل شود را ببینید.

 

ترفندهای مهم هنگام اجرای هات استامپ

برای انتخاب طرح یا فونت مورد نظر روی جلد کتاب نکات مهمی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید.

  • زمان فویل زدن از خطوط نازک یا ضخیم به‌صورت جداگانه استفاده کنید نه به طور همزمان.

هر چه خطوط فونتی که انتخاب می‌کنید، ضخیم‌تر باشد، استامپ زدن روی جلد کتاب باید محکم‌تر انجام شود. به همین دلیل زمانی که خطوط نازک و ضخیم با یک دیگر باید فویل شوند، خطوط نازک آن قدر روی جلد کتاب فشار داده می شوند که منبسط شده و طرح نهایی از بین می رود. اما در صورتی که همه خطوط را به‌صورت یکسان انتخاب کنید، یک طرح کلاسیک و بسیار زیبا خواهید داشت.

  • به همه جزئیات کوچک توجه کنید:

زمان چاپ جلد کتاب جزئیات کوچکی که روی آن وجود دارد، ممکن است مشکلات و عیوب آن دیده نشود. به طور کلی برای افزایش زیبایی کتاب، می‌توانید فونت‌های کوچک، و تمام جزئیات موجود را روی جلد بگنجانید و به همه جزئیات توجه کنید. اما چون فویل زنی روی کتاب با روش فشرده سازی انجام می‌شود، طرح‌های کوچک به هم چسبیده می‌شوند که ممکن است زیبا نباشد. هر چه جزئیات کوچک‌تر باشد، احتمال این اتفاق بیشتر خواهد بود. با این وجود این موضوع بدین معنی نیست که نمی‌توانید جزئیات کوچک را انتخاب کنید. چرا که می‌توانید با انتخاب فاصله مناسب بین حروف از به هم چسبیدن جزئیات جلوگیری کنید.

  • امکان استفاده از فویل استامپ برای طرح‌های پیچیده

برای فویل استامپ کتاب معمولاً از چندین روش استفاده می‌شود. برای مثال در برخی موارد با استفاده از تصویر متناسب با موضوع کتاب، و در برخی موارد از یک فویل ساده مات استفاده می‌گردد. در واقع استفاده از فویل استامپ روشی منحصر به فرد برای زیبایی جلد کتب است که می‌توان باعث خاص‌تر شدن آن در قفسه و در بین کتاب‌های دیگر باشد. فویل استامپ دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی است. اما همیشه استفاده از طرح‌هایی ساده ماندگار و زیباتر است.

 

طراحی برای فویل استامپینگ

حتی در صورتی که طرح مورد نظر شما پیچیده و دارای رنگ و طرح‌های متنوع و با جزئیات زیاد است، استفاده از فویل استامپینگ نیز امکان پذیر است. در واقع می‌توانید یک جلد گالینگور که با استفاده از 3D SPOT UV چاپ شده گزینه بسیار مناسبی است. اما در نهایت طرحی که با استفاده از طرح‌های فویل استامپینگ آماده شده بسیار متمایز خواهد بود. با وجود این که از این روش سال هاست استفاده می‌شود، اما نویسندگان جدید زمان چاپ کتاب خود سراغ روش‌های دیجیتالی می روند. در حالی که کتابی که چاپ می‌شود عناصر مختلفی از جمله نوع جنس کاغذ آن، نقوش و تصاویر و اندازه فونت آن در خوانایی و افزایش تعداد مخاطبین آن تأثیر دارد.

برای درک بهتر این موضوع به یک کتابفروشی بروید. کتاب‌هایی که دارای جلدهای نرم دارند را بردارید و آن را با کتاب‌های پر زرق و برق که دارای گالینگور و فویل استامپ هستند، مقایسه کنید. در این صورت متوجه تفاوت منحصر به فرد فویل استامپ خواهید شد.

اگر این مقاله برایتان مفید بود لطفاً به آن ستاره بدهید

5/5 - (1 امتیاز)
Share on telegram
تلگرام
Share on whatsapp
واتس آپ
Share on facebook
فیس بوک
Share on linkedin
لینکدین
Share on twitter
توئیتر
Share on print
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *