پی وی سی ماربل شیت چیست؟

ماربل شیت پی وی سی چیست ؟

پی وی سی ماربل شیت، یکی از کاربردی‌ترین متریال‌ها در دکوراسیون داخلی منازل و دفاتر کار است. پی وی سی ماربل شیت، پانل مرمر پی وی سی هم نامیده می‌شود. این متریال معمولاً از پودر سنگ ساخته می‌شود. به طور کلی پی وی سی با مواد و متریال‌های مختلفی از جمله پودر کربنات کلسیم، و همچنین پی وی سی نوع پلاستیک آن از مواد زرین پی وی سی تولید می‌شود. علاوه بر این، پی وی سی ماربل شیت، سنگ مرمر کامپوزیت سنگ پلاستیک، مرمر مصنوعی pvc، پنل PVC، و ورق PVC نام دارد.

موارد استفاده پی وی سی ماربل شیت

pvc-marble-panel-waterproof-and-fire-retardant

این  نوع پی وی سی به دلیل ویژگی‌های بارز و منحصر به فردی که دارد، برای مراکز تجاری عمومی قابل استفاده است. از بهترین ویژگی‌های این متریال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقرون به صرفه
  • بسیار جذاب
  • ضد آب
  • مقاوم در برابر آتش
  • نصب آسان و سریع
  • نگه داری آسان
  • ضد خوردگی و خراش
  • سازگار با محیط‌زیست
  • عایق حرارتی و عایق صوتی

 

pvc-marble-sheet-for-ceiling

در واقع این متریال به دلیل مزایای بالا می‌تواند تأثیر به سزایی در کاهش هزینه‌های بازسازی، ساخت و ساز اولیه، و دکوراسیون منازل و به ویژه دکوراسیون دیوار دارد. استفاده از این محصول تا حدی باعث کاهش هزینه‌ها شده، که جایگزین پوشش‌های داخلی دیوار، مواد تزئینی، چوب، فلز، سنگ، و سایر مواد دیگر شده است. برای مثال می‌توان از پی وی سی برای بازسازی خانه و به ویژه محیط داخلی مانند اتاق‌های اداری، اتاق جلسات، رستوران‌ها، کافی شاپ و باشگاه‌ها و … استفاده کرد. علاوه بر این، به دلیل ویژگی ضد آب بودن می‌توان به صورت گسترده برای دیوار آشپزخانه، دیوار حمام، استخر شنا، باشگاه‌های آبی و … استفاده نمود. چرا که این دیوارها ممکن است نیاز به شستشو داشته باشد. یکی از مزایای دیگر این محصول وزن سبک آن است. به همین دلیل می‌توان آن را برای تزئین سقف به کاربرد.

معرفی پی وی سی ماربل شیت

pvc-marble-structure_orig

پی وی سی ماربل شیت دارای چندین لایه محافظ است که باعث ایجاد ویژگی‌هایی برجسته در آن شده است. اولین لایه، لایه بالایی آن است که لایه‌ای با دوام محسوب می‌شود و برای فرایند آماده کردن UV کاربرد دارد. لایه دوم یک لایه میانی است که با داشتن رنگ و بافت‌های زیبا برای تزئین کردن مناسب می‌باشد. لایه زیرین یک لایه ضد آب و مقاوم در برابر آتش است که به آن لایه تعادل نیز گفته می‌شود.

رابطه بین ضخامت، استحکام و قیمت

pvc-marble-sheet-structure-and-features

پی وی سی ماربل شیت هر چه ضخامت بیشتری داشته باشد، بر افزایش استحکام و قیمت آن نیز افزوده می‌شود. همچنین هر چه ضخامت این محصول کم تر باشد، استحکام و قیمت آن هم کاهش می‌یابد. در صورتی که نیاز به ضخامت بالاتر دارید، وزن آن هم افزایش می‌یابد اما این کار ضروری نیست. با وجود انواع و اقسام این محصول با ضخامت‌های مختلف ضخامت 3.2 میلی متر اندازه مناسبی است که استحکام رضایت بخشی برای اره زنی، برش دادن و پوشش دیوار دارد. همچنین این ضخامت قیمت مقرون به صرفه ای هم دارد. برای افزایش رضایت خریداران با قدرت خرید کم تر نیز این محصول با ضخامت 3 و 2.7 میلی متر هم تولید می‌شود که عملکرد مناسب و قیمت مقرون به صرفه ای دارد.

رنگ‌های پی وی سی ماربل شیت

pvc-marble-color_orig

بافت پی وی سی ماربل شیت در سه رنگ اصلی از جمله رنگ مرمر، رنگ کاغذ دیواری، رنگ چوبی و رنگ‌های متنوع دیگری تولید می‌شود. همچنین در صورتی که مشتری نیاز به رنگ‌های دیگری دارد قابل سفارشی سازی نیز هست. برای انتخاب رنگ و بافت مورد نظر نیز می‌توانید از طریق سایت هات فویل اقدام کنید. انواع رنگ‌ها در این مجموعه با بالاترین کیفیت در دسترس است. علاوه بر این، رنگ‌های مرمر، رنگ‌های چوبی، رنگ کاغذ دیواری، که تداعی کننده دکوراسیون کلاسیک است، به وفور در بازار یافت می‌شود. علاوه بر این، رنگ‌ها و طرح‌های سه بٌعدی را می‌توانید به صورت سفارشی به مجموعه هات فویل سفارش دهید.

گیره پی وی سی ماربل شیت

pvc-marble-clip_orig

گیره‌های این محصول نیز در رنگ‌های مختلف و از آلیاژ آلومنیوم ساخته می‌شود. به همین دلیل برای ورق پی وی سی، و با تولید شدن رنگ طلایی، نقره ای، و رز گلد به کار می‌رود. این گیره‌ها شامل گیره بیرونی، درونی، گیره اتصال، و گیره پوشش انتهایی است. استفاده از این گیره‌ها باعث افزایش زیبایی دکوراسیون و استقامت بیشتر می‌شود.

نحوه نصب پی وی سی ماربل شیت

به طور کلی برای نصب پی وی سی ماربل شیت سه روش وجود دارد که به شرح زیر است:

  • نصب مستقیم روی دیوار
  • نصب گیره‌های دکور آلیاژ آلومینیوم
  • نصب درزگیر

خریداران یا سازندگان می‌توانند بهترین و کاربردی‌ترین روش را برای نصب پی وی سی ماربل شیت انتخاب کنند.

ابزار مورد نیاز برای نصب

برای نصب پی وی سی ماربل شیت ابزار تخصصی مختلفی نیاز است. با استفاده از این ابزار نصب سریع‌تر و آسان‌تر خواهد بود. مهم‌ترین ابزار عبارتند از:

  • خط کش نواری
  • اره ماشینی
  • چسب تفنگی
  • میخکوب فولادی
  • میخ استیل
  • نوار چسب دو طرفه
  • کاتر
  • دستگاه کارتر 45 درجه
  • پیچ گوشتی برقی

در ادامه روش نصب مستقیم روی دیوار با ابزار ضروری را شرح می‌دهیم.

نصب مستقیم روی دیوار

pvc-marble-case_orig

در این روش نصب، باید سطح دیوار کاملاً صاف باشد. در این صورت نصب پی وی سی راحت‌تر خواهد بود. حتی می‌توانید این محصول را روی دیوار سیمانی با سطح صاف هم نصب کنید. سپس با استفاده از خط کش نواری و نشانگر خطوط افقی و عمودی برای نصب را انتخاب و خط کشی کنید. در مرحله بعد گیره‌های دکور آلیاژ آلومینیوم را در موقعیت مناسب نصب کنید. با استفاده از اره ماشینی ورق بزرگ اصلی را به اندازه و قطعات مورد نیاز برش دهید. چسب را پشت قطعات بریده شده زده و روی سطح مورد نظر قرار داده و بچسبانید. پس از چند دقیقه که مطمئن شدید کاملاً چسبیده، لایه محافظ را از روی آن جدا کنید.

انواع محصولات فویل ما را حتما ببینید.

اگر این مقاله برایتان مفید بود لطفاً به آن ستاره بدهید

3.7/5 - (3 امتیاز)
Share on telegram
تلگرام
Share on whatsapp
واتس آپ
Share on facebook
فیس بوک
Share on linkedin
لینکدین
Share on twitter
توئیتر
Share on print
پرینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *